Køkkenet

Vi tilbyder hver dag et gratis eftermiddagsmåltid i klubben. Det er et måltid børnene og de unge ser frem til. Mange af børnene er sultne når de kommer fra skole og har brug for energi. Vi oplever at mætte børn har mere overskud til at indgå i sociale relationer og aktiviteter. Vi arbejder med de sociale kompetencer omkring et måltid og spiser i fællesskab.

Børnene og de unge har til dagligt, både i fritidscentret og i juniorklubben, mulighed for at deltage i planlægning, indkøb, madlavning og servering.

I skoleferier laver vi, foruden frokost, ofte kage, boller mv. Cirka en gang om måneden kan børnene melde sig til ”bagehygge” i skolekøkkenet.

Ud over et gratis eftermiddagsmåltid, er der desuden gratis aftensmad i juniorklubben tirsdag og torsdag.