Sy og Hobby

Sy
I syrummet lærer børnene at fremstille et produkt fra start til slut.
Der bliver både syet, hæklet, strikket og broderet i rummet.
Børnene er desuden gode til at hjælpe hinanden.
Aktiviteterne er med til at styrke børnenes finmotorik og træne deres kreativitet og fordybelse.
Indimellem er der kreative projekter på tværs af sy- og hobbyrummet. Det kan være fx. tryk på t-shirt, læderarbejde, genbrugs-projekter m. v.
Syrummet er også et rum, der bliver brugt til at slappe af i og tale sammen om stort og småt.
En lille oase med plads til ro og hygge

Hobby
Aktiviteterne er henvendt til børn i 10-12 års alderen og udfordrer deres finmotorik, fordybelse og kreative evner. Vi arbejder med en masse forskellige materialer: Perler, maling, lærreder, garn, tekstiler osv.
udover at styrke finmotorik og æstetiske processor kan der dannes nye relationer på tværs af køn og alder.

Som pædagog i hobbyrummet assisterer man barnet, kommer med ideer, stiller passende udfordringer ud fra barnets udgangspunkt og erfaringer. Vi er altid anerkendende omkring proces og resultat. Der er ikke et krav om at skulle producere når man er i hobby-rummet, man kan sagtens bare hænge ud.

I Juniorklubben har værkstedet også åbent. Her bliver aktiviteterne tilrettet børnenes ønsker og ideer mere spontant.